BASIN BÜLTENİ-Ekmob, şirketlere satışlarını artırmaya yönelik önerilerde bulunuyor

  • 06.05.2020 13:15

Dünyayı ve Türkiye’yi derinden etkilemeye devam eden Kovid-19
(Koronavirüs) salgını, çalışanların büyük bölümünü evden çalışmak
zorunda bıraktı. Şirketlerin büyük bir kısmı daha önceden hazırlıklı
olmadıkları bu duruma adapte olmak için stratejilerini değiştirmek
zorunda kalıyor. Saha satış yönetimi teknolojileri şirketi Ekmob
şirketlere satışlarını artırmaya yönelik önerilerde bulunuyor
Türkiye’nin önde gelen saha satış yönetimi uygulaması Ekmob’a göre
Kovid-19 (Koronavirüs) salgınında şirketlerin düşen performanslarını
artırmak için değişmeleri gerekiyor. Dünyayı derinden etkileyen
salgın, çalışanların büyük bölümünü evden çalışmak zorunda bırakmıştı.
Ekmob Kurucusu ve CEO’su Sunay Şener’e göre bazı önemli stratejileri
hayata geçirerek uzaktan çalışmayla da satış ekiplerinin performansını
yüksek tutmak mümkün.

1– Video ve telekonferans kültürü edinin:

Çoğu firmanın evden çalışmaya başlaması ile beraber, satış
süreçlerimizde alışkın olduğumuz yüz yüze toplantılar bir süre için
askıya alındı. Artık saha ekipleri evlerinde ve satış toplantılarını
video konferanslar ve telefon görüşmeleri ile yönetiyorlar.
Müşterilere ürünü telekonferans veya videokonferans yöntemiyle
tanıtmak ve satış yapmak en faydalı yol olarak görünüyor.
Yüz yüze görüşmelerin yerine video ve telekonferans ile satış
yapmak, satış maliyetlerini düşürüyor. Hem zaman hem ulaşım tarafında
ciddi tasarruflar sağlanıyor. Salgın sonrasında da bu yöntemle satış
yapmaya adapte olan firmaların bu alışkanlığa devam etmesini
bekliyoruz.

2 – Müşterinize güven verin:

Bu durum sizin için ne kadar yeniyse, müşterileriniz için de
okadar yeni. Bu sebeple karşı tarafa kendini güvende hissettirmeniz
çok önemli. Dikkat edilmesi gereken birkaç püf nokta olarak:
Müşterilerinizle konferans saati ve içeriğini önden paylaşın.
Karşı tarafı motive edecek, konferansınıza yüklediği anlam artacaktır.
Kesinlikle tüm katılımcılara e-posta daveti gönderin. Eğer video
konferans yapacaksanız konum bölümüne toplantı linkini ekleyin. Saat
ve içerik de belirtin.
Konferansta belirteceğiniz her detaya önden çalışın. Karşı tarafa
güzel bir deneyim sunun.
10 dakikadan uzun toplantı yapmayın. İnsanlar ev ortamındayken çok
fazla dikkat dağıtıcı element olduğunu unutmayın.
Sizin tarafınızdan çocuk / süpürge / ortam sesi gitmemesine dikkat
edin.
Görüşme detaylarını CRM’inize işleyin ve ne zaman bir daha
arayacağınıza karar verin.

3 – Mevcut müşterilere odaklanın:

Salgın sürecinde yeni müşteri edinme konusu daha zor olacak. Bu
dönemin dezavantajlarını en aza indirmek için hali hazırda var olan
müşteriler ile iletişimi güçlendirmek çok daha verimlidir. Müşteri
portföyünüzle düzenli iletişim kurmaya özen gösterin. Mümkünse her
hafta belli bir gün ve saatte 5 dakikalık telefon konuşması yaparak
müşterinizle ilişkinizi canlı tutun.

4 – Gün içinde aktif olun:

Mobil olarak çalışmaya alışkın olan satış ekipleri için bu ani
değişiklik zor olabilir. Bu süreçte verimlilikleri düşmemesi ve
sağlıklı kalmaları adına gün içerisinde aktif olmaları çok önemli. Bu
yeni ve zorunlu çalışma şekli satış yöneticileri için de geçerli. Eğer
eviniz müsaitse bahçede, değilse de ev içinde hareketli olmanız,
yapabiliyorsanız spor yapmanız psikolojik sağlığınızı da zinde
tutmanızı sağlayacaktır. İş dışında sosyal çevreniz ile de iletişim
halinde kalarak ‘hayatın hala devam ettiğini’ unutmayın.

5 – Ekibin moralini yüksek tutun:

Bir satış lideri olarak, ekibi güvende tutmak, etkili uzaktan
çalışma politikaları oluşturmak gerekir. Toplantılarda günlerini nasıl
daha verimli kullanacaklarını sağlayacak tavsiyeler verin ve ekibinizi
motive edin. Mümkün mertebe dünyadan ve ülkemizden pozitif haberleri
paylaşın. Ekibinizin sizin yöneticiliğinizde kalabalık motivasyon
toplantıları yapmasını, burada herkesin yorum yapmasını sağlayın.
Kimsenin yalnızlaşmasına izin vermeyin.


6 – Kampanya düzenleyin:

Hem yeni müşteri ediniminde hem mevcut müşterilerinize nefes
verecek şekilde kampanyalar düzenleyin. Bu kampanyalar indirim
kampanyaları da olabilir, tamamlayıcı hizmetlerin ücretsiz verilmesi
de olabilir, ödeme vadelerinin rahatlatılması da! Karınızın düşmesinin
müşteri kaybından daha az etkisi olacağını göz önünde bulundurun bu
kötü günlerde kuracağınız güven esaslı ilişkilerin de ömür boyunca
sürecini unutmayın.





Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey