BASIN BÜLTENİ-Toyota son 15 yıldır en değerli otomobil markası olmayı başardı

  • 23.10.2019 13:15

Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından
gerçekleştirilen "2019 Dünyanın En değerli Markaları" araştırmasında
marka değerini geçen yıla oranla yüzde 5 oranında artırarak tüm
otomobil markaları arasında 1'nci sıradaki yerini korumayı başardı.
2004 yılından bu yana sektöründe birinci sırada yer alan Toyota, marka
değeri ile tüm sektörler içinde de bir önceki yıla göre yine yerini
sağlamlaştırarak 7'inciliğini sürdürdü. Interbrand tarafından
yayınlanan rapora göre Toyota'nın marka değeri de 53 milyar 404 milyon
dolardan, 56 milyar 246 milyon dolara yükseldi.
Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından sunulan "Hareket:
Otomotivin Ötesinde" başlıklı raporda otomotiv markalarının
pozisyonları yer alıyor. Marka algısının otomobil alımında yüzde
42'lik bir oranda önem taşıdığı belirtilen raporda ayrıca otomotiv
sektöründe önemli değişiklikler ön görüldüğüne yer verildi.
Bu bağlamda Toyota, daha iyi mobilite çözümleri üretme
kararlılığı ile birlikte çevreci otomobiller üretme felsefesini de
devam ettiriyor. Elektrifikasyonun otomotiv endüstrisinde duraksamadan
ilerlediğinin de vurgulandığı raporda ayrıca, Toyota'nın, daha 1997
yılında ilk seri üretim hibrit aracını satışa sunarak elektrikli
araçlar konusunda bir öncü olduğu vurgusu da yapıldı. Prius modeliyle
Toyota'nın bu konuda değişmeyen liderliğini sürdürdüğünün de
belirtildiği raporda aynı zamanda bu modelin, marka değerine çok büyük
katkıda bulunduğu da ortaya kondu.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey