BASIN BÜLTENİ-Simon-Kucher Partners: Şirketler fiyat baskısını giderek daha çok hissediyor

  • 17.07.2019 18:10

Şirketlerin büyüme ve kar hedeflerini, TopLine Power® stratejisi
sayesinde kanıta dayalı başarılı sonuçlarla gerçekleştirmelerini
sağlayan Simon-Kucher & Partners tarafından gerçekleştirilen Global
Pricing Survey (GPS) - Global Fiyatlandırma Araştırması 2019'un temel
bulgularına göre şirketlerin yaklaşık üçte ikisi satış hacmindeki
artışı, gelecekteki kar büyümesinin en büyük itici gücü olarak
görüyor. Araştırmaya göre şirketlerin yüzde 22'si maliyet düşürmeye
yönelirken, yalnızca yüzde 12'si fiyatlarda düzenleme yaparak
karlarını artırabileceğine inanıyor. Simon-Kucher Yönetici Ortağı Mert
Terzioğlu araştırma ile ilgili yaptığı açıklamada, "Sonuçlar,
şirketlerin, kâr sağlamada en önemli faktör olan 'fiyatı' hala hafife
aldığını gösteriyor." dedi.
Simon-Kucher & Partners Yönetici Ortağı Mert Terzioğlu, içinde
Türkiye'den de önemli şirketlerin bulunduğu tüm dünyadan yaklaşık
1.650 şirketin katıldığı Global Fiyatlandırma Araştırması ile ilgili
olarak, soruların sadece fiyatlandırma değil fiyatlandırmayı etkileyen
dış faktörleri de ele alarak tasarlandığını, pazarın dinamiklerine
göre fiyat etkisini anlama konusunda önemli bir gösterge olduğunu
belirtti.

Fiyat artışının uzun vadede nasıl etki ettiği sonuçlara yansıdı

Global Fiyatlandırma Araştırması 2019 sonuçlarına göre CEO'ların
çoğunluğu için, fiyat artışı planların arasında ve şirketlerin yüzde
78'inin planlarında bu yıl fiyat artışı yer alıyor. Araştırmaya
katılan şirketlerin yarısı enflasyona paralel fiyat yükseltmek
hedefinde olduğunu belirtirken, yalnızca yüzde 13'ünün enflasyon
ötesine geçmeyi hedefledikleri tespit edildi. Fiyat artışlarının
uygulanması ile birlikte düşük başarı oranları göz önünde
bulundurulduğunda, bu hedeflerin uzun vadede yeterince kârlı kalacak
kadar yüksek olmadığı ortaya çıkıyor. Araştırmaya göre, katılımcıların
üçte ikisi geçen yıl planlanan fiyat artışlarının yarısından daha
azını başardı.

İki yıl öncesine göre daha büyük fiyat savaşları var

Araştırmaya katılan şirketlerin üçte ikisinden fazlası, son iki
yılda daha fazla fiyat baskısı yaşadığını belirtirken, şu anda bir
fiyat savaşında bulunduğunu söyleyen şirket oranı 2 yıl öncesine göre
yüzde 10 artarak yüzde 57'ye ulaştı. Şirketlerin yüzde 77si, 2017'de
yapılan araştırmada fiyat savaşını rakiplerinin başlattığını
söylerken, bu yıl bu oran yüzde 44'e düştü ve üçte biri fiyat savaşını
kendilerinin başlattığını söylüyor.
Fiyat savaşlarını dijital dünyanın getirdiği şeffaflık ile hız
kazandığını belirten Terzioğlu, "İç süreçlerin verimini geliştirmek,
müşteri/tüketici deneyimlerini odak alan iş modelleri kurmanın fiyat
savaşlarında şirketleri öne çıkaran önemli bir unsur olacağını ve bu
süreç şirketlerin değer zinciri içerisinde nerede bulunduklarını
değerlendirmelerinin önemini" belirtiyor. Terzioğlu, şirketler için
önemli çözümün sektör ve kendi koşullarını avantaja çevirecek
fiyatlandırma stratejilerinden geçtiğinin altını çiziyor.

Dijitalleşme yatırımı etki yaratıyor

Araştırmaya katılan şirketlerin yaklaşık dörtte üçü, son üç yılda
dijitalleşme girişimlerine yatırım yaptıklarını söylerken, yüzde 61'i
ise dijitalleşme ile gelen gelir artışının en önemli motivasyonlardan
biri olduğunu belirtiyor. Şirketlerin yüzde 40'ı dijitalleştirme
girişimlerinin gelir artışı, maliyet indirimi ve verimlilik artışı
sayesinde şirket yönetimlerini etkileyeceğini umduğunu ifade ediyor.
Araştırmaya katılan şirketlerin yarısı, dijitalleşme
girişimlerinin gelir üzerinde olumlu etkiler yarattığını söylerken,
2017 yılında gerçekleştirilen araştırmada bu durum belirgin bir
şekilde farklıydı. 2017'de yapılan araştırma sonuçlarına göre,
şirketlerin dörtte birinden daha azı olumlu gelir etkilerini fark
etmişti. Bu durumun farkındalığı teşvik ettiğini belirten Terzioğlu,
"Şirketler artık bir plan yapmadan işlerini sürdürebilme beklentisi
içinde değiller ve dijitalleşme konusunu sistematik olarak ele almaya
başladılar. Dijitalleşme uğruna, belirli amaçları olan net, hedefli
dijitalleşme projeleri uyguluyorlar." dedi.
Global Fiyatlandırma Araştırması 2019'un öne çıkan bulguları:
Araştırmaya katılan şirketlerin
%65'i, son iki senede yüksek fiyat baskısını daha fazla
hissettiğini
%57'si fiyat savaşlarına dahil olduğunu, ancak sadece %44'ü bu
savaşı 'diğer' şirketlerin başlattığını
%63'ü en önemli büyüme etkeninin 'hacim' sadece %12'si 'fiyat'
olduğunu
%78'i sene içinde fiyat artışı planladığını, ancak yalnızca %28'i
bu fiyat artışını gerçekleştirdiğini
%74'ü dijitalleşme girişimlerine yatırım yaptığını ve %61'i bu
yatırımı gelirlerini artırmak için gerçekleştirdiğini
%49'u ise dijitalleşme yatırımlarının somut sonuçlarını
gözlemlediğini belirtti.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey