Kuru üzüm ihracatı 365 milyon dolara ulaştı

  • 30.04.2019 08:57

Türkiye'nin geleneksel ihraç ürünlerinden çekirdeksiz kuru üzümde
başarılı bir sezon yaşanıyor. Ortalama ihraç fiyatı 2 bin doları aşan
kuru üzüm ihracatı yüzde 20'lik artışla 365 milyon dolara ulaştı.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu
Başkanı Birol Celep, 1 Eylül 2018 tarihinde başlayan 2018-19
sezonunda, kuru üzüm ihracatının 20 Nisan tarihi itibariyle geçtiğimiz
sezonun aynı dönemine göre miktar bazında yüzde 3’lük azalışa
karşılık, değer bazında yüzde 20’lik artışla 365 milyon dolara
ulaştığını dile getirdi.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin Ege
İhracatçı Birlikleri'nde 2018 yılı olağan mali genel kurul
toplantısında konuşan Celep, Kuru incir ihracatının yüzde 20'lik
azalışla 180 milyon dolar, kuru kayısı ihracatının ise yüzde 4'lük
gerilemeyle 193 milyon dolar olarak kayıtlara geçtiğini kaydetti.

Kuru meyve ihracatının yüzde 61'i Ege Bölgesi'nden

2018 yılında Türkiye Geneli Kuru Meyve ihracatını da özetleyen
Celep, "Kuru meyve ihracatımız miktar bazında yüzde 4’lük artışla
510.588 ton, değer bazında ise yüzde 8,5 oranında artışla 1 milyar 388
milyon $ olarak gerçekleşti. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları
Birliği olarak 2018 yılında Türkiye geneli toplam kuru meyve
ihracatının yüzde 61’ini gerçekleştirmiş bulunuyoruz" şeklinde konuştu.

TMO ile işbirliğinde kuru üzümün değerini arttırdık

Kuru meyve sektörünün üç ana ihraç ürünü çekirdeksiz kuru üzüm,
kuru incir ve kuyu kayısı ihracatında ve üretiminde yaşanan sorunlara
çözüm bulmak için Kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı ürünleri için
ürün Komiteleri kurdukları bilgisini veren Celep şöyle devam etti:
"Komitelerimiz hem ticari hem de teknik seviyede toplantılar
düzenledi. Lisanslı depoculuk sisteminin kurulması ve Toprak
Mahsulleri Ofisi'nin kuru meyve alımı yapması için girişimlerde
bulunduk. Tarım ve Orman Bakanımız Bekir Pakdemirli, TMO Genel Müdürü
Ahmet Gürdal ve üreticiler ile yakın temas ve işbirliği halinde
olmanın önemini her platformda dile getirerek üretici toplantıları
düzenledik. Bu yürüttüğümüz çalışmalar sayesinde ürünümüze değer
kattık. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında yürütülen bilimsel projelere
finansal ve teknik destek verdik. Tanıtım çalışmaları ve ticaret
heyetleri düzenledik. Gıda güvenliği ile ilgili sorunların çözümü için
yayım ve eğitim çalışmaları yaptık. Sektörümüzü ilgilendiren tüm
toplantılara katıldık ve yurtdışı işbirliklerimiz sayesinde AB
Komisyonu nezdinde yürütülen lobi faaliyetlerinde aktif rol aldık."
"Çin, Özbekistan gibi rakip üretici ülkelerle rekabet edebilmek
için kendi içimizde birlik olmayı başarmamız gerekiyor" uyarısında
bulunan EKMİB Başkanı Birol Celep, "Sağlıklı gıdalara olan talebin ve
tüketici beklentilerinin gün geçtikçe arttığı, diğer yandan, rekabetin
daha da zorlaştığı günümüzde, kuru meyve ihracatının kurallarını
değiştirmek ve bu kıymetli ürünlerimizi çok daha profesyonelce
pazarlamak için tüm kaynaklarımızı seferber etmek ve bunları etkin
kullanmak zorundayız. Dünyanın en büyük üzüm üreticisi ve ihracatçısı
olarak üzüm piyasasına alıcıların değil bizlerin yön vereceği, kuru
kayısımızın ve kuru incirimizin dünya piyasalarında hak ettiği değeri
bulacağı bir sistemi kurabiliriz.Bunun için sektör paydaşları olarak
bir arada olmalı, kısa-orta-uzun vadeli stratejilerimizi gözden
geçirmeliyiz. Üniversite-sanayi işbirliğini sağladığımız, Ar-Ge,
tasarım ve markalaşma gibi konularda adımlar attığımız zaman,
inanıyorum ki sürdürülebilir bir ihracat artışı yakalayacağız ve
ürünlerimiz dünya pazarlarında çok daha kıymetli olacak." diyerek
sözlerini tamamladı.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin olağan mali
genel kurul toplantısında 2019 yılı bütçesi ve iş programı da kabul
edildi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey