BASIN BÜLTENİ-Toyota, yeni motor ve şanzıman teknolojileriyle verimliliği artırıyor

  • 17.05.2018 18:10

Toyota, 2050 yılına kadar CO2 emisyonunu yüzde 90 oranında azaltma
hedefi doğrultusunda global karbon ayak izini düşürecek yeni motor ve
şanzımanlar geliştirmeye devam ediyor. Toyota, Prius ve C-HR
modellerinde kullandığı yeni global platformu TNGA üzerinde, ileri
teknolojilerini geliştirmeyi sürdürüyor. Son olarak açıklanan yeni
teknolojiler arasında yeni CVT şanzıman teknolojisi, 6 ileri manuel
şanzıman, 2.0 litre motor, 2.0 litre hibrit sistem ve 4 tekerlekten
çekiş sistemi ile dikkat çekiyor.
Toyota'nın açıkladığı yeni çalışmalar, Başkan Akio Toyoda'nın
"daha da iyi otomobiller" üretme vizyonunun yansıması olarak öne
çıkıyor. Toyota, yeni teknolojiler ile, daha üstün sürüş performansı
sunmasının yanında daha düşük emisyon değerleri de sunacak.

Yeni bir tür CVT şanzıman

Toyota, yeni geliştirdiği "Direct Shift CVT" şanzımanıyla, daha
yüksek verimlilik, daha geniş çalışma aralığı ve daha canlı sürüşler
sağlayacak. CVT şanzımanın ilk kalkıştaki akıcılığını artırmak için
özel bir "kalkış dişlisi" yerleştirildi. Araç hareket ettikten sonra
daha yüksek hızlarda ise dişli sisteminden kayış aktarmasına geçişte
ise CVT şanzımanda Toyota'nın geleneksel otomatik vites
teknolojisinden alınan hassas yazılımlar devreye giriyor. Vites
değişim süreçleri de iyileştiren şanzıman, daha direkt vites geçişiyle
gelişmiş sürüş konforu da sunuyor. Böylece mevcut sisteme göre yüzde
20 oranında daha hızlı geçişler ve yüzde 6 oranında daha fazla yakıt
verimliliği sunuluyor.
Özellikle Avrupa pazarı için yeni geliştirilen 6 ileri manuel
şanzıman ise, 7 kg hafifledi ve 24 mm kısaltıldı. Böylece dünyanın en
küçük şanzımanlarından biri olarak dikkat çekmeyi başarıyor. Küçük
boyutları ise, daha düşük yakıt tüketimine de katkı sağlıyor.

Yeni motorda yüzde 41 termal verimlilik

Toyota, yeni geliştirdiği 2.0 litrelik benzinli motorlarda, egzoz
ve soğutma sistemlerindeki ısı kaybını azaltarak, mekanik sürtünmeyi
düşürerek yüksek termal verimlilik elde etmeyi başardı. Sonuç olarak
dünyanın en iyi termal verimlilik rakamları elde edildi. 2.0 litre
hibrit güç ünitesinin termal verimliliği yüzde 41 olarak hesaplanmış
durumda.
Toyota, aynı zamanda iki yeni 4 tekerlekten çekiş sistemi de
tanıttı. Biri benzinli motorlarda, diğeri ise hibrit motorlarda
kullanılacak. Bu yeni sistemler, yüksek yakıt verimliliğinin yanı
sıra, daha iyi çekiş ve off-road kapasitesinin elde edilmesini
sağlayacak.
Toyota, TNGA platformunda kullanılacak güç üniteleriyle ilgili 9
motorun 17 versiyonu, dört şanzımanın 10 versiyonu ve 6 hibrit
sistemin 10 farklı versiyonu olacağını daha önce duyurmuştu. Yeni CVT
şanzıman, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre benzinli motor ve 2.0
litre hibrit motor, planlanan dört önemli yeniliği temsil ediyor.
2023 sonuna kadar gelecek beş yılda Toyota, bu yeni
teknolojilerin, Japonya, ABD, Avrupa ve Çin'de satılacak araçların
yüzde 80'inde yer almasını hedefliyor. Toyota sadece bu yeniliğin ürün
gamındaki araçların CO2 emisyonunu yüzde 18 oranında düşüreceğini
belirtiyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey