BASIN BÜLTENİ-İstanbul Havalimanı'nda düzenlenen Golden Week alışveriş etkinliği kapamında 110 bin yolcuya hizmet verildi

  • 11.10.2019 13:15

Türkiye’nin en büyük duty free işletmecisi Unifree, İstanbul
Havalimanı’nda 27 Eylül’de başlayan ‘Golden Week’ alışveriş etkinliği
çerçevesinde rekor sayıda Çinli yolcuya hizmet verdi. Etkinliğin de
yarattığı ivmeyle bir haftada Unifree mağazalarında alışveriş yapan
müşteri sayısı 110 bini geçti.
Çin başta olmak üzere Uzakdoğu coğrafyasının en önemli bayram ve
alışveriş haftalarından biri olan Golden Week, İstanbul
Havalimanı’ndaki Unifree Duty Free alanlarında bir alışveriş ve kültür
şenliği olarak kutlandı. Başta Çinliler olmak üzere yolu İstanbul’dan
geçen tüm yolcuları alışverişe teşvik etmeyi amaçlayan ve 27 Eylül-10
Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen Golden Week etkinlikleri
süresince, İstanbul Havalimanı’ndaki Unifree’den alışveriş yapan Çinli
sayısı ve cirolarda rekor kırıldı.
Normal günlerde duty free alanlarında 600 civarında Çinli
müşteriye hizmet verirken, Golden Week sırasında bu rakamın günlük
1.060 kişiye ulaştığını kaydeden Unifree CEO’su Ali Şenher, ‘Farklı
ülke vatandaşlarını da İstanbul Havalimanı’nda hem kültür hem de
alışveriş etkinliğiyle buluşturmak için çalışmalarımız olacak” dedi.

Bir haftada 5 binden fazla Çinli yolcu alışveriş yaptı

Golden Week haftasında dış hatlar gidiş yolcuları arasında Çinli
yolcuların kişi başı harcamalarda yüzde 8 olan paylarını yüzde 11’e
çıkardığına dikkat çeken Unifree CEO’su Ali Şenher şunları söyledi:
“Golden Week’in katkısıyla İstanbul Havalimanı’nın açılışından beri en
yüksek ciroyu elde ettik. İlgili tarihlerde alışveriş yapan toplam
Çinli yolcu sayısı 5 bin 400’ü geçerken haftalık cironun ortalama
yüzde 74 üzerine çıkıldı. Çinli ve Uzakdoğulu yolcuların dışında da
ilgi çeken etkinliğimizin yarattığı ivmeyle Unifree Duty Free
mağazalarından bir haftada alışveriş yapan müşteri sayısı 110 bini
geçti”.

Son 10 yılda Çinli turist sayısı 3 kata yakın arttı

Unifree CEO’su Ali Şenher, son 10 yılda Türkiye’ye gelen Çinli
turist sayısının dikkate değer bir şekilde arttığını belirterek, “Çin
Halk Cumhuriyeti’nden ülkemize 2008 yılında gelen 150 bin turist
sayısı, 2018 itibariyle 400 bin kişiye yükseldi. 2018 yılında Çin’de
‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmiş olması sebebiyle son yıllarda tur
operatörleri Türkiye’yi paket tur programlarına dahil ettiler. 2019
yılı içerisinde 600 bin dolaylarında Çinli turistin ülkemizi ziyaret
edeceği ve İstanbul üzerinden ülkeye giriş yapacaklarını
söyleyebiliriz. Bu yüzden Golden Week bizim için oldukça önemli” dedi.

Çinli kadınlar alışverişte erkekleri geçiyor

Duty Free alışverişlerindeki müşteri özelliklerini de açıklayan
Şenher, “Paket tur programları kapsamında yaz aylarında ağırlıklı
olarak 40 yaşın üzerinde bir profil gözlemleniyor. Kış aylarında ise
azalan turizm potansiyeli ile gelir seviyesi daha yüksek business
yolcu profili payını artıracaktır. Havalimanımız ve ülkemizin
kalkınması, kültürel çeşitliliğe sahip bir yolcu portföyü, bu
yolcuları en iyi şekilde ağırlayacak global bir vizyona sahip olmakla
mümkün olacaktır. Bu bağlamda 2018 yılında 15 milyon Çinli turistin
ziyaret ettiği Avrupa kıtasında Türkiye’nin alabildiği pay sadece 400
bin kişi. Müşteri profili olarak ise genelin aksine kadın müşteriler
daha fazla ve alışveriş harcamaları da erkeklerden daha yüksek.
Özellikle 28-29 yaş aralığının yoğunluğu fazla. Sepet büyüklüğü
olarak, 30 yaş sonrası artan ve 40-42 arası 150¬ sepet başını gören bir
ivme var” ifadelerini kullandı.

İstanbul Havalimanı’nda farklı kültürlere de ev sahipliği

Golden Week’in Çin ulusal bayramının uzantısı olduğunu hatırlatan
Şenher, “ Bu etkinlik özelinde operasyondaki çalışanlarımız Türk Çin
Kültür Derneği tarafından verilen Çince derslerine ek olarak, Çin
kültürünün anlatıldığı seminerlere de katılım sağladı.Etkinlik
Avrupalılar için geçerli değildi ancak şunu da belirtmeliyim ki
İstanbul Havalimanı pek çok farklı kültüre ev sahipliği yapan çok özel
bir nokta. Pek çok farklı milliyetten yolcuya her gün olağanüstü ve
farklı bir seyahat ortamı sunmak amacıyla ilerliyoruz. Bu amaç
doğrultusunda onların kendilerini evlerinde hissetmelerini sağlamak ve
kültürlerine duyduğumuz saygıyı kendileriyle paylaşmak bizim için çok
önemli. Aynı zamanda bu gibi aktiviteler sayesinde oldukça geniş olan
ürün yelpazemizden ve sadece İstanbul Havalimanı’na özel
ürünlerimizden, özel seçkiler sunarak kişiselleştirilmiş alışveriş
deneyimini de yolcularımıza sunuyoruz. Bu bağlamda farklı kültürlere
yönelik yapacağımız aktiviteler devam edecektir” diye konuştu.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey