Şok Marketler, 2019’un ilk yarısında satışlarını yüzde 38 artırdı

  • 09.08.2019 10:20

Türkiye’nin ciro bakımından en hızlı büyüyen gıda perakende
zincirlerinden Şok Marketler (SOKM), 2019 ilk yarı sonuçlarını
açıkladı. Şok Marketler, 2019’un ilk yarısında 480 yeni mağaza açarak
güçlü büyümesini devam ettirdi.
Türkiye’nin ciro bakımından en hızlı büyüyen gıda perakende
zincirlerinden Şok Marketler Tic. A.Ş. Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda
(KAP) 2019’un ilk yarısına ait finansal sonuçlarını açıkladı.
KAP’a yapılan açıklamaya göre, Şok Marketler, 2019’in ilk
yarısında satışlarını 2018’in ilk yarısına göre yüzde 38 oranında
arttırarak 7,5 milyar TL’ye çıkardı.
Şok Marketler yılın ilk yarısında 480 yeni mağaza açtı ve toplam
mağaza sayısını 6.844’e yükseltti. Açtığı her yeni mağazayla istihdama
katkı sağlayan Şok Marketler’in toplam çalışan sayısı 2019’un ilk
yarısında 30 bini aştı. Şok Marketler’in FAVÖK’ü (TFRS 16 etkisi
hariç) 2019’un ilk yarısında bir önceki yılın ilk yarısına göre yüzde
58 oranında artarak 358 milyon TL’ye yükseldi.

Uğur Demirel "30 bin kişilik büyük bir aile olduk"

Şok Marketler CEO’su Uğur Demirel yarıyıl sonuçlarıyla ilgili
olarak şunları söyledi:
“Halka arzın üzerinden geçen bir yıllık süre içerisinde
şirketimizin gösterdiği performanstan memnuniyet duyuyoruz. Yılın ilk
yarısında 480 mağaza açarak gıda perakende sektörünün en hızlı büyüyen
oyuncularından biriyiz. İlave 2.790 kişiye istihdam sağlayarak 30 bin
kişilik büyük bir aile olduk. Bu sayede, ülkemizin en fazla istihdam
sağlayan şirketlerinden biri olmanın haklı gurunu yaşıyoruz.
Önümüzdeki dönemlerde de büyümemizi devam ettirerek istihdama katkı
sağlamayı sürdüreceğiz. Her gün düşük fiyat politikası ve Mis, Piyale,
Evin, Amigo gibi uygun fiyatlı ve yüksek kalitedeki öz markalarımız
sayesinde enflasyonla mücadeleye katkı sağladık. Tüm bunlara ilave
olarak, meyve-sebzede uyguladığımız sözleşmeli tarım faaliyetlerimiz
ve doğrudan tedarik yöntemimiz sayesinde müşterilerimize ucuz ve
kaliteli ürün sunarken çiftçimizi de desteklemeye devam ettik.
Önümüzdeki dönemde de bu faaliyetlerimizi ve güçlü büyüme
performansımızı devam ettirerek ülkemiz ekonomisine, hissedarlarımıza,
paydaşlarımıza ve müşterilerimize değer katmayı hedefliyoruz.”


IHA