Kerevitaş/Aldemir: Yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz

  • 10.08.2018 10:11

Türkiye’de dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi
olan Kerevitaş Gıda Sanayi, ikinci çeyrek sonu itibarıyla geçtiğimiz
yılın aynı dönemine göre yüzde 6’lık artışla cirosunu 1.264 milyon
TL’ye yükseltti. Kerevitaş’ın Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı
(FAVÖK) ise 2018 yılının ilk yarısında 134.8 milyon TL olarak
gerçekleşti. Etkin maliyet ve gider yönetimi ile geçen yılın ilk 6
ayına göre yıllık 4 puanın üzerinde iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise
yüzde 10.7’ye ulaştı.

ALDEMİR: YAKALADIĞIMIZ BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ

Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, 2. çeyrek bilanço
sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada “İkinci çeyrek ve ilk 6 aylık
finansal sonuçlara baktığımızda Kerevitaş olarak satış kanalının ve
ürün portföyünün maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu
satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı
artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve
konserve iş biriminde sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından
beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı bu da Superfresh, Bizimyağ ve
Teremyağ olmak üzere ana markaların liderliğini pekiştirdi. Margarin
pazarında da uzun bir aradan sonra ilk altı ayda pazar büyüdü biz de
pazarın üstünde performans göstererek liderliğimizi pekiştirdik.
Kerevitaş olarak yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz.”, dedi.

6 KITADA 70’DEN FAZLA ÜLKEYE İHRACAT

2018 yılı itibarıyla ihracattaki başarıların da altını çizen
Aldemir, 2018’in ilk yarısında 181 milyon TL’ye yakın ihracat
yaptıklarını bu oranla geçtiğimiz yıla göre yüzde 55’lik artış
yakaladıklarını hatırlattı. Geçtiğimiz yıl Besler’in satın alınmasıyla
hem dağıtım zincirinde hem de üretimde iyileştirmeler yapıldığını
kaydeden Aldemir, bu satın almayla yeni pazarlara yaptıkları ihracatın
da arttığını dile getirdi.
Aldemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kerevitaş olarak 6 kıtada
70’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz.İhracat gelirlerindeki artış tüm
kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti.
Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni
pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Özellikle Ortadoğu
pazarına hem margarin, hem de dondurulmuş gıda ve konserve alanında
sunduğumuz yeni ürünlerle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 50’nin
üzerinde önemli bir ivme yakaladık. İhracatta yakaladığımız artışı her
geçen yıl sürdürmeyi ve kârlılığımıza pozitif etkisini artırmayı
amaçlıyoruz. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza
olumlu katkı sağladı.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey