BASIN BÜLTENİ-Mastercard Raporu: Eğlence amaçla seyahatlerde İstanbul ve Antalya listenin üst sıralarında

  • 14.06.2018 13:02

Mastercard, seyahat endüstrisini mercek altına alan ve 9 yıldır
yayımladığı "Hedef Şehirler Endeksi"nin bir uzantısı olarak bu kez
sadece eğlence amaçlı seyahatlere odaklanan bir rapor hazırladı.
"Hedef Şehirler Endeksi: Eğlence" adını verdiği rapor seyahat
severlerin iş dışında gezmek, görmek, dinlenmek amacıyla yaptıkları
seyahatleri değerlendiriyor.
2017 verilerine göre eğlence amaçlı hedef şehirler listesinde
yüzde 90'ın üzerinde konaklamalı ziyaret edilen ilk 10 şehir arasında
pek duyulmamış, ancak tarih tutkunlarının, bütçeye uygun seyahat
arayanların ya da macera ve doğa tutkunlarının tercih ettiği şehirler
var. Listede Dominik Cumhuriyeti'nden Punta Cana ilk sırada yer
alıyor. Onu Peru'da bulunan Cusco takip ediyor. Üçüncü ve dördüncü
sıralarda Tunus'ta bulunan Djerba ve Meksika'da bulunan Riviera Maya
bulunuyor. Listede ayrıca İspanya, Endonezya, Panama, Amerika ve
Tayland'dan şehirler de var.

Turistler İstanbul'da günde 108, Antalya'da 45 dolar harcıyor

Hedef Şehirler Endeksi'nde global listede 9'uncu, Avrupa
listesinde 3. sırada olan İstanbul'u ziyaret eden her 10 turistten 9'u
eğlence amaçlı geliyor. İstanbul'a en çok Rus turistler gelirken,
onları İran, Almanya, Irak ve Suudi Arabistan'dan turistler takip
ediyor. Alman turist sayısında son yıllarda hızlı bir düşüş olduğu da
göze çarpıyor. Ortalama 6 gün kalan ve günde ortalama 108 dolarlık
harcama yapan turistler en çok yeme içme ve alışverişe para
harcıyorlar.
Hedef Şehirler Endeksinde ayrıca global sıralamada 29. sıradan
hızla 11. sıraya yükselen ve Avrupa sıralamasında 4. olan Antalya da
bulunuyor. Antalya'yı ziyaret eden turistlerin sadece yüzde 8'i iş
amaçlı geliyor. Antalya'yı da yine en çok Rus turistler tercih ediyor,
sonra sırasıyla Almanlar, Ukraynalılar, İngilizler ve Hollandalılar
geliyor. Antalya'da da ikinci sırada yer almasına rağmen, Alman
turisti bir nebze küstürdüğümüz görülüyor. Gelen turist ortalama 14
gün kalarak Antalya'nın keyfini sürüyor ve en çok yeme içmeye ve
alışverişe bütçe ayırıyor. Antalya'ya gelen turistler günde ortalama
45 dolar harcıyorlar.

Mastercard ile seyahatler daha keyifli, daha huzurlu

İster iş amaçlı olsun, ister eğlence seyahat düşkünlerinin ortak
arzusu seyahatlerinin alış veriş yaparken, konaklarken, şehir içi
ulaşım anında kısacası a'dan z'ye her aşamasının sorunsuz geçmesi.
Kart sahiplerine istedikleri bu konforlu, pratik, paha biçilemez
seyahat deneyimini yaşatmayı amaçlayan Mastercard, dünya genelinde
milyonlarca noktada kullanılabiliyor. Hedef Şehirler listesinde yer
alan şehirleri de kapsayan 210'u aşkın ülkede kullanılan Mastercard,
markalarla, belediyelerle, finans kuruluşlarıyl