Köprüde HGS bilmecesi- Hürriyet

  • 14.06.2018 06:49

OSMANGAZİ Köprüsü’ndeki HGS problemi nedeniyle gişelerde nakit
ödemek zorunda kaldığını savunan bazı sürücüler, tepkilerini sosyal
medyada dile getirdiler. Osmangazi Köprüsü’nün işletmecisi Otoyol AŞ
CEO’su Yavuz Batum, “İnsan hatasına izin vermeyen bir sistemimiz var.
Yanlış, mesnetsiz, hangi amaçla ortaya atıldığı bilinmeyen bu
iddiaların doğru olmadığını video kayıtlarımızla ispatlarız” dedi.
BAYRAM tatilinin yaklaşmasıyla köprü ve otoyollardaki yoğunluk
artarken, Osmangazi Köprüsü’ndeki HGS problemi, sosyal medyada
sürücülerin şikayetlerine neden oldu. Sistem arızası gerekçesiyle
kendilerinden nakit para ya da kredi kartı istendiğini savunan
sürücüler, “HGS olmasına rağmen nakit para isteniyor” tepkisini
gösterdi. Sürücülerin son aylarda sık sık yaşandığını iddia ettiği
arızayı, ekonomi profesörü Burak Arzova da önceki gün, Twitter’dan,
“Osmangazi Köprüsü’nden geçerken HGS’de paran olsa bile nakit almak
istiyorlar. Nakit parayı ödemeyince bu sefer icra başlatıyorlar.
İcrayı durdurmak için dava açınca bu sefer başka mahkemeden icra
gönderiyorlar” mesajıyla paylaştı. Arzova’nın paylaşımına yorum yapan
çok sayıda Twitter kullanıcısı, benzer durumu kendilerinin de
yaşadığını belirtti.
Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Otoyol AŞ CEO’su Yavuz Batum,
iddiaların doğru olmadığını belirterek, şöyle konuştu: “Sistemi öyle
bir kurduk ki uçanı kaçanı tespit ediyoruz. Milyonlarca aracın video
görüntüleri var. Kimin hangi saatte geçtiğinin, ödemesini nasıl
yaptığının kaydı var. Sözünü ettiğiniz isimlerden video kaydını
çıkaramayız ancak bir sorun yaşamışlar ve bize araç plakalarıyla
bildirmişlerse, o görüntüleri de çıkarırız. Yaşadıkları sorunu tespit
eder, varsa hata gereğini yaparız. Ama sistemimiz insan hatasına izin
vermeyecek bir sistem. Yine de iletişime açığız. Çağrı merkezimiz,
mobil uygulamamız var. Tüm müşterilere sorunun kaynağını inceledikten
sonra dönüş yapıyoruz.”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri ise şu
açıklamayı yaptı: “Köprüde bahsedildiği gibi bir sıkıntı yok. Sadece
bu sabah (Çarşamba) banka provizyonundan kaynaklı 15-20 dakikalık bir
arıza yaşandı ve giderildi. Ayrıca, HGS çalışmasa bile sürücüye makbuz
veriliyor ve 15 gün içinde bankaya ödemesi isteniyor. Sürücü, makbuzu
istemezse o zaman nakit para alınıyor. Bunun dışındaki problemler,
sürücünün HGS bakiyesindeki yetersizlikten kaynaklanıyor.”
Otoyol AŞ’nin işlettiği köprüde nakit ödemeler, şirketin hesabına
direkt geçerken, HGS ödemeleri, Karayolları aracılığıyla bir süre
sonra şirketin hesabına yatırılıyor

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/koprude-hgs-bilmecesi-40867015

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey